Pagina wordt geladen ...
Vrijblijvend meer informatie?
Bel ons
Telefoon065 58 70 130
E-mail ons
E-mailStuur ons e-mail
header

Training sociale vaardigheden in de functie van monteur

Meer dan vroeger het geval was is de ontwikkeling van sociale vaardigheden bij monteurs van groot belang. Ook in de functie van monteur kunnen organisaties niet meer volstaan met alleen maar vaktechnische of vakgerichte scholing en opleiding.

Veranderde markten, andere marktbehoeften en veranderde consumentenbehoeften zorgen ervoor dat de softskills van de monteur een andere doorontwikkeling vragen dan voorheen het geval was.

Functiegerichte training

Het vak van monteur is divers daarom noemen we een paar monteursfuncties zoals: 1e monteur, 2e monteur, hulpmonteur, storingsmonteur, monteur buitendienst, service monteur, werkplaatsmonteur, reefermonteur, beveiligingsmonteur, electromonteur, automonteur

Sociale en communicatieve vaardigheden

In het reguliere beroepsonderwijs wordt veel aandacht besteed aan de harde skills die je nodig hebt in je werk. Harde beroepsgerichte competenties en vaardigheden, harde beroepsgerichte methodes, harde beroepsgerichte kennis.

Veel minder aandacht is er voor de zachte kant; competenties op het gebied van communicatie, onderhandelen en conflicthantering, overtuigen en beïnvloeden, samenwerken, enz.

Soft skills voor de monteur

Wat verstaan we onder sociale vaardigheden voor de monteur? Softskills verschillen per functie maar globaal onderscheiden we voor de functie van monteur zoals:

  • zelfreflectie en zelfkennis: inzicht in eigen kwaliteiten, eigenschappen en valkuilen
  • communicatieve en sociale vaardigheden: weet zich goed uit te drukken, kan goed luisteren, komt plezierig over in de communicatie
  • attitude: collegiaal, behulpzaam, gericht op de ander
  • samenwerken binnen het team
  • een positief kritische houding t.o.v. de leiding en de organisatie waarvoor gewerkt wordt
  • een zelfstandige werkhouding: het ontwikkelen van initiatief, taakvolwassenheid
  • klantgericht werken, denken en handelen: klantvriendelijk, goede communicatie met de klant, een representatief voorkomen

Verwante informatie

Werving en selectie van uw medewerkers

Partner Personeel & Organisatie verzorgt de werving- en selectie van medewerkers. Wilt u meer informatie over de mogelijkheden? Neemt u dan contact met ons op!

 

HRM advies in uw regio

 

 

 

Vrijblijvend adviesgesprek

Graag komen wij met u in gesprek.
Neemt u gerust eens contact met ons op.

Stuur ons een e-mail

kaart