Wat is een sollicitatiebrief?
Er zijn 2 typen sollicitatiebrieven, de één gericht op een vacature en de gericht op het willen werken bij een bepaalde organisatie (open sollicitatie) Het verschil tussen een open sollicitatiebrief en een de gerichte sollicitatiebrief is dat een gerichte sollicitatiebrief geschreven wordt naar aanleiding van een vacature.
Open sollicitatie
In deze brief kan men ingaan op de eisen en wensen die er voor de vacature worden gevraagd. Bij een open sollicitatie is er geen sprake van een vacature, maar solliciteert men bij een organisatie waar maar graag zou willen werken en waarvan men hoopt dat er nu een vacature is of op korte termijn ontstaat.
Motivatie benoemen
In de brief motiveert men wat men voor de organisatie zou kunnen betekenen en wordt er geïnformeerd naar de mogelijkheden die er zijn.
Wie zijn wij?
Partner Personeel en Organisaties Advies is gespecialiseerd in:
Personeelsadvies
Wij verzorgen:
- werving en selectie van nieuwe medewerkers
- begeleiding en advies rond ziekteverzuim
- arbeidsovereenkomst,opzetten van personeelsdossiers
- opstellen personeelshandboek
Training en advies OR en PVT
U kunt bij ons ook terecht voor training en begeleiding van de OR en PVT:
Op onze site ...
Op onze site vindt u een uitgebreide kennisbank met artikelen aangaande HRM, personeelsvraagstukken, tweede spoor re-integratie, organisatievraagstukken, solliciteren en outplacement, OR en PVT, reorganisatie en ontslag, werving en selectie en ziekteverzuim.