Wat is een opzegtermijn?
Een opzegtermijn is een overeengekomen termijn die werkgever en werknemer in acht dienen te nemen indien men de arbeidsovereenkomst wil beëindigen.
Opzegtermijn wettelijk bepaald
Opzegtermijnen zijn wettelijk bepaald, voor de werknemer is deze 1 maand en voor de werkgever is deze voor de eerste 5 jaar dienstverband 1 maand, daarna 2 maanden en uiteindelijk oplopend tot 4 maanden.
Afwijkende CAO
In de cao kan hiervan worden afgeweken, ook kan werkgever met werknemer overeenkomen dat de werknemer een langere opzegtermijn heeft, echter dan geldt voor werkgever het dubbele aantal opzeg maanden.
Zie ook: opzegtermijn in arbeidsovereenkomst
Wie zijn wij?
Partner Personeel en Organisaties Advies is gespecialiseerd in:
Personeelsadvies
Wij verzorgen:
- werving en selectie van nieuwe medewerkers
- begeleiding en advies rond ziekteverzuim
- arbeidsovereenkomst,opzetten van personeelsdossiers
- opstellen personeelshandboek
Training en advies OR en PVT
U kunt bij ons ook terecht voor training en begeleiding van de OR en PVT:
Op onze site ...
Op onze site vindt u een uitgebreide kennisbank met artikelen aangaande HRM, personeelsvraagstukken, tweede spoor re-integratie, organisatievraagstukken, solliciteren en outplacement, OR en PVT, reorganisatie en ontslag, werving en selectie en ziekteverzuim.