Wat is een CAO?
Een CAO, collectieve arbeidsovereenkomst, is een overeenkomst die tussen werknemersvertegenwoordigers en werkgeververtegenwoordigers wordt afgesloten. Deze overeenkomst overstijgt het arbeidsrecht en dient als leidraad voor de individuele arbeidsvoorwaarden.
Arbeidsvoorwaarden niet in strijd met CAO
Indien een CAO van toepassing is mag de werkgever geen arbeidsvoorwaarden toekennen die in strijd zijn met de CAO. Ook kan een bedrijf, indien niet vallend onder een branche waar een CAO van toepassing is, zijn het CAO overeenkomen. Alleen hele grote ondernemingen mogen een eigen CAO overeenkomen die de branche CAO overstijgt.
Wie zijn wij?
Partner Personeel en Organisaties Advies is gespecialiseerd in:
Personeelsadvies
Wij verzorgen:
- werving en selectie van nieuwe medewerkers
- begeleiding en advies rond ziekteverzuim
- arbeidsovereenkomst,opzetten van personeelsdossiers
- opstellen personeelshandboek
Training en advies OR en PVT
U kunt bij ons ook terecht voor training en begeleiding van de OR en PVT:
Op onze site ...
Op onze site vindt u een uitgebreide kennisbank met artikelen aangaande HRM, personeelsvraagstukken, tweede spoor re-integratie, organisatievraagstukken, solliciteren en outplacement, OR en PVT, reorganisatie en ontslag, werving en selectie en ziekteverzuim.